
PROGRAMA ESCOLA NOVA 21
En aquesta formació, ens acompanyaran 26 centres “avançats” amb experiències contrastades i referents en l’àmbit educatiu del nostre país. Enguany doncs, encetem un camí cap a l’actualització del propòsit educatiu, les pràctiques d’aprenentatge, l’avaluació i l’organització del centre, i ho farem juntament amb moltes altres escoles compartint experiències i treballant en xarxa. El proper mes de desembre, el Programa seleccionarà una mostra representativa de 30 centres educatius (dels 456), amb els que es farà un pla pilot amb la metodologia de canvi. Aquests centres rebran acompanyament, formació i capacitació intensius. Per saber-ne més cliqueu l’enllaç: www.escolanova21.cat
PROGRAMA GEP
- Els usos lingüístics de la llengua catalana en el centre, i el paper de les altres llengües oficials. - El desplegament d'accions docents per a l'aprenentatge de les llengües estrangeres curriculars. - Les accions de context per a incorporar a la comunitat educativa l'aprenentatge de les llengües no curriculars que són pròpies de l'alumnat i de les seves famílies. En aquest sentit, es té en compte una extensa formació per a mestres de l’escola (especialistes d’anglès i altres mestres amb capacitació per exercir classes amb anglès), que formaran el grup impulsor del nostre centre. El grup impulsor serà l’encarregat (entre altres tasques) de coordinar el desplegament d’activitats realitzades en llengua estrangera (en el nostre cas l’anglès), dins i l’horari lectiu i fora del còmput d’hores d’especialitat de llengua anglesa. Es pretén donar sentit a l’aprenentatge de les llengües desenvolupant un treball integrat en les diferents metodologies de treball emprades. A més, afavoreix l’increment de la presència de la llengua anglesa en contextos significatius i reals. Actualment aquest Programa compta amb uns 400 centres des del seu inici el curs 13-14. Cada any entren a formar part del GEP una centena de centres educatius de tot Catalunya que reuneixen uns requisits específics, estan repartits entre el territori i es té en compte la paritat entre escoles i instituts.
|